Onderzoek wijst uit dat er per minuut gemiddeld ruim honderd uur aan video materiaal op YouTube wordt geupload. U kunt zich voorstellen dat het moeilijk is om je te onderscheiden in zo’n grote poel aan video’s en om view, likes en abonnees te krijgen. Er is echter ook goed nieuws. Er zijn namelijk een aantal tips waarmee u kunt bewerkstelligen dat u meer views krijgt en uw video algeheel meer aandacht trekt. Deze tips hebben wij hieronder voor u op een rijtje gezet.
Wat is SEO? SEO is de afkorting van het Engelse “Search Engine Optimization”(zoekmachine optimalisatie in het Nederlands). Niet alleen bij schrijven van artikelen en blog posts dient u rekening te houden met SEO, maar ook voor uw YouTube video’s is dit van groot belang. Hoe kunt u zelf effectief zoekmachine optimalisatie toe passen? Allereerst moet u zich afvragen welke zoektermen mensen zullen gebruiken die op zoek zijn naar de informatie die uw video geeft. Stel u heeft een YouTube video geupload over hoe je lekkere appeltaart maakt. Een relevante zoekterm is dan bijvoorbeeld “Hoe maak ik appeltaart”. Wellicht zijn er meerdere relevante zoektermen. In dit geval kunt u bijvoorbeeld denken aan de zoektermen “appeltaart maken” of “recept voor appeltaart”. Vervolgens kunt u een zoekwoord planner gebruiken om deze zoektermen beter in kaart te brengen. Hiervoor kunt u gratis gebruik maken van [Google Keyword Planner] –> (LINK!!). Het is absoluut niet nodig om een van de betaalde zoekwoord planners te gebruiken. Typ vervolgens de zoekwoorden in die volgens u relevant zijn voor uw video. De zoekwoord planner zal aangeven hoe vaak er de afgelopen tijd is gezocht op elk van de door u opgegeven zoektermen. Daarnaast zullen er ook gerelateerde zoektermen verschijnen. Hierdoor brengt u een heel scala aan relevante zoektermen in kaart en kunt u de titel, beschrijving en tags van uw video optimaliseren op basis van de meest gebruikte zoekwoorden. Het kan overigens handig zijn om de wat langere gerelateerde zoektermen mee te nemen in uw titel, beschrijving en tags. Het is namelijk zo dat veel mensen zich focussen op de algemene zoekwoorden. De gerelateerde, langere zoektermen hebben vaak minder zoekvolume(Hier wordt minder op gezocht), maar hierdoor is er ook minder concurrentie en is het makkelijk om voor deze zoektermen hoog te eindigen in de zoekresultaten.
Is er een bepaald onderwerp binnen uw niche waar vaak over gesproken wordt? Stel u heeft een YouTube kanaal waarin u advies geeft over het kopen van een auto. U focust zich hierbij met name op mensen met een gemiddeld inkomen. Als er recentelijk een nieuw type auto op de markt is gebracht dat binnen de geschikte prijsklasse valt, is het verstandig om hier een aparte video voor te maken. Bespreek bijvoorbeeld de goede en minder goed kanten van de auto en maak een vergelijking met andere auto’s. Zo speelt u in op de laatste ontwikkelingen binnen uw niche en trekt u meer aandacht naar uw kanaal!
Wanneer mensen een video leuk vinden zijn ze al snel geneigd om meerdere video’s van hetzelfde kanaal te bekijken. Klinkt dit bekend? Ga dit maar bij uzelf na. Wanneer we vertrouwd raken met een kanaal en de video’s ons aanspreken, willen we meer van dit soort video’s zien en zijn we soms zélfs bereid om het kanaal dagelijks te controleren voor nieuwe video’s. U kunt hier uw voordeel mee doen door afspeellijsten te maken. Direct na het einde van een video wordt de volgende uit de lijst automatisch geladen. Zo kunt u video’s die minder aandacht krijgen een boost geven.
We vinden het geweldig dat je geïnteresseerd bent om contact met ons op te nemen.
Koningin Julianaplein 10 11e etage 2595AA ‘s-GravenhageKVK 60820403
Email: info@youtubeviews.nl
Phone: 0851309280